AMD öncülüğünde geliştirilen Mantle API, CPU darboğazını ortadan kaldırarak hem merkezi işlem birimi ve ekran kartının oyunlarda daha etkin kullanılmasına olanak tanıyan hem de geliştiricilere konsol seviyesinde eseneklik sağlayan avantajlarıyla kısa sürede adından çokça söz ettirmeyi başardı.
PC dünyasında uzun süredir aktif olarak kullanılan Direct3D ve OpenGL gibi API'lar ile kıyaslandığında, arayüz onay yükünü ortadan kaldırması ve başta işlemci çekirdekleri olmak üzere sistem donanım kaynaklarının daha efektif kullanılması ve daha hızlı çizim erişimine olanak tanımasıyla PC oyunculuğunu, geliştirme sürecinde konsol dünyasına en fazla yaklaştıran arabirimi olmayı başardı.
AMD'nin Graphics Core Next mimarisini kullanan ekran kartları tarafından desteklenen Mantle, oyun tarafında da daha fazla yapım tarafından kullanılacak gibi görünüyor. Son dönemin en popüler oyunlarından Battlefield 4 tarafından desteklenen Mantle, önümüzdeki günlerde yayınlanacak güncellemeler ile Eidos yapımı olan Thief ve Ghost Games tarafından geliştirilen Need For Speed Rivals tarafından da destekleniyor olacak. Mantle güncellemesini bekleyen çıkmış oyunlara ek olarak, doğal Mantle desteği ekseninde geliştirilen pek çok oyun da yolda. İşte o oyunların listesi;
- Star Citizen – (Cloud Imperium Games, Behaviour Interactive)
- Plants vs. Zombies: Garden Warfare –(PopCap Games)
- Sniper Elite 3 – (Rebellion)
- Dragon Age: Inquisition – ( BioWare/Frostbite Team)
- Havana (Kod adı) – (Visceral Games/Frostbite Team)
- Mars (Kod adı) – (Mohawk Games/Oxide Games)
- Mass Effect (İsmi henüz bilinmiyor) – (BioWare/Frostbite Team)
- Mirror’s Edge 2 – (DICE/Frostbite Team)
- Star Control – (Stardock/Oxide Games)
- Star Wars: Battlefront — (DICE/Frostbite Team)
- İsmi henüz açıklanmayan yapım - (Oxide Games)
Yukarıdaki oyunlar arasında özellikle Havana'yı merakla beklediğimi söyleyebilirim. Mass Effect tarafından serinin son oyunu olarak açıklanan 3. yapım sonrasında yeni bir oyun mu çıkacak yoksa mevcut oyun mu Mantle ile güncellenecek işte bu sorunun yanıtı henüz tam olarak bilinmiyor. AMD'nin bir endüstri standardı haline getirmeyi amaç edindiği Mantle'a karşı, DiretX ve OpenGL platformlarında da hareketlilik söz konusu.
GDC14 etkinliği kapsamında OpenGL için Nvidia, DirectX içinse Microsoft tarafından gerçekleştirilecek oturumlarda, Mantle ile benzer şekilde konsol seviyesinde API anlayışına yönelik açıklamalar yapılacak. Sırf bu gelişme bile Mantle'ın sektöre ciddi bir katma değer sağladığının önemli bir göstergesi olarak değerlendiriliyor.
Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
F
Baya eğlenceli görünüyor :)
S
Eğlenceli görünüyor
G
@ccguven evine giren surilere yemek olmuş ilk işleri yemek değilmiş...
M
Benim oğlana alayım bi tane
E
O ışık efektleri sadece yanlarda değil üstte de olmalıydı. Böylece tabancayı kullanan, kafasını yana eğmek zorunda kalıp, fıtık olmaz.
D
hocam 4x daha iyi direk hs attirir
1 Kişi Okuyor (0 Üye, 1 Misafir) 1 Masaüstü
GENEL İSTATİSTİKLER
10981 kez okundu.
29 kişi, toplam 29 yorum yazdı.
HABERİN ETİKETLERİ
Oyun, Donanım Bileşenleri ve amd