Lenovo'dan Windows 7 işletim sistemli tablet: IdeaPad P1

21.07.2011 10:53:30 knight 14 YORUM
 
Bilgisayar üreticisi Lenovo, haziran ayında birbirinden yeni üç farklı tablet bilgisayarıyla teknoloji meraklılarının karşısına çıkacağını duyurmuştu. Firma yetkililerinin ifadelerine göre tabletlerden birisi Microsoft'un Windows 7 işletim sistemiyle, diğer ikisi de Google'ın Android işletim sistemiyle satışa sunulacaktı. Dün Android OS desteğini arkasına alan IdeaPad K1 ile ThinkPad'i ard arda anons eden Lenovo, söz verdiği gibi Windows 7 işletim sistemini kullanan IdeaPad P1'i de tanıttı.
 
279 mm x 184 mm x 14.5 mm ebatlarında, 810 gram ağırlığında turuncu ve gümüş renk seçenekleriyle dizayn edilen IdeaPad P1'e 1.5 GHz saat hızında çalışan Intel işlemci (Firmanın resmi internet sitesinde işlemci modelinin ne olduğu belirtilmemiş) ile 2 GB'a kadar DDR2-800 MHz RAM güç veriyor.
 
32 GB / 64 GB kapasiteli SSD ile donatılan IdeaPad P1'de, 10.1-inç boyutunda ve 1200 x 800 piksel (16:10) çözünürlüğünde çoklu dokunmatik kapasitif ekran yer alıyor. Tabletin ön yüzünde ise görüntülü konuşma için 2 megapiksel çözünürlüğünde web kamera dikkat çekiyor.
 
Wi-Fi 802.11 b/g/n, 10 / 100M LAN, Bluetooth ve 3G (WCDMA / EVDO - opsiyonel) bağlantılarını bünyesinde barındıran IdeaPad P1'de tüketicilere Windows 7'nin Starter, Home Basic, Home Premium, Professional versiyonlarından birisini seçme hakkı tanınmış.
 
Bir adet 1.5 Watt'lık hoparlöre sahip tablette 1 x USB 2.0 portu, microSD kart okuyucu, Mini-PCIe x3, mikrofon ve kulaklık bağlantıları göze çarpmakta. 2 hücreli bataryası sayesinde 6 saate kadar çalışma ömrü sunan IdeaPad P1'in 2011'in 4. çeyreğinde boy göstermesi beklenirken tabletin fiyatıyla ilgili herhangi bir açıklama ise yapılmadı.

Yorumlar 14
DH Misafiri 08.12.2011 22:53:11
ya bana biri bunların bu özelliğinin olup olmadığını söylesin





misal olarak bir parmağımla gaza basıp öteki parmağımlasağa veya sola veyada frene basabilirmiyim



benim bunu sorma amacım bende bir tablet var bir parmağımla gaza diğer parmağımla frene bastığımla tablet kilitleniyor aç kapat yapıyorum anca toparlıyor bende sattım iyi bir tablet almayı düşünüyorum

savinelli 22.07.2011 11:01:12
tablet bilgisayarlarda ios ve android gibi işletim sistemleri varken windows un işin içine girmemesi gerektiğini en çok savunanlardan biri olarak, bu kadar şık ve batarya olarak tatmin edici bir cihazı androidli bir cihaz yerine tercih edebilirim. çünkü windows lu bilgisayarların laptopların genel sorunları zaten ısınmak ve kısa batarya ömürleri ayrıca androidli haleflerine göre ağır ve kaba olmaları idi. gördüğüm kadarıyla lenovo baya iyi iş çıkarmış. batarya performansı söyleneni veriyor ise ve görüntüsü imajlardaki kadar şık ise, e bir de soğutma sorunu yaşamazsa android gibi tablete özel yazılım konusunda kıt olan bir sistemle neden uğraşalım ki? yeri geldiğinde netbook gibi kullanılabilecek, usb den her türlü cihazı takıp driver problemi yaşamadan kullanabileceğim ve hatta windows ortamında kendi geliştirdiğim yazılımları dahi üzerinde kullanabileceğim bir cihazı almaktan ve kullanmaktan çekinmem. hem başarılı windows tabletler çıkarsa ışık hızı ile windows ortamı için tablet uyumlu yazılım çıkacaktır. önemli olan sistemin dokunmatiğe verdiği destekten ziyade programların dokunmatik uyumlu olması bence. çünkü ileride tablet üzerinde windows kullanımı yaygınlaştıkça firefox veya photoshop gibi yazılımların bile tablet uyumlu elle dokunulabilecek büyük butonları olan versiyonları çıkacaktır. netice de yazılım geliştirmeye en yatkın olunan ve en çok geliştiricisi olan platformdan bahsediyoruz..
funnyboy 21.07.2011 18:19:09
windows 7 işletim sistemli tabletin bir işe yaramadığını daha önceden yapılan bazı bazı başarısız çalışmalarda herkes görmüştü ama anlaşılan o ki lenovo görmemiş. www.teknokampus.com
detroit21 21.07.2011 15:00:53

quote:

Orijinalden alıntı: DH Misafiri

bu tablette bilğisayardaki gibi internetten program indirilir mi windows oldugu için ?


bidigim kadariyla evet win7 de ne varsa bundada o var
DH Misafiri 21.07.2011 14:32:50
quote:

Orijinalden alıntı: readermania

abi android varken, windows 7 ne ya? android işetim sistemini xoom, samsung galaxy, reedpad, htc hepsi kullanıyor, dell ne saçmalamış anlamadım??


Dostum Dell mi Lenovo mı ? Hangisi ? :D
DH Misafiri 21.07.2011 14:16:04
bu tablette bilğisayardaki gibi internetten program indirilir mi windows oldugu için ?
readermania 21.07.2011 12:35:28
abi android varken, windows 7 ne ya?
android işetim sistemini xoom, samsung galaxy, reedpad, htc hepsi kullanıyor, dell ne saçmalamış anlamadım??
FromZeroToHero 21.07.2011 11:53:09
quote:

Orijinalden alıntı: met@lrock

quote:

Orijinalden alıntı: jibeArtık ekranları parmaklamaktan parmak derilerimizde sıkıntılar başlıyacak yakında bilardo eldiveni tadında dokunmatik ekran eldivenleride çıkarsa şaşırmayın.
Hmm... İyi fikir dusunmemistim. Hemen calismalara baslamak lazim :)


Yapan yapmış bile :) - http://www.t-glove.com/ -
artcraft35 21.07.2011 11:52:41
quote:

Orijinalden alıntı: detroit21

Resimde tarih 1/7/2000 yaziyor hayirdir ?


benimde dikkatimi ilk o çekti 2000 mi 20000 mi yazıyor tam görememiştim sayende 2000de karar kıldım :D
met@lrock 21.07.2011 11:45:40
quote:

Orijinalden alıntı: jibe

Artık ekranları parmaklamaktan parmak derilerimizde sıkıntılar başlıyacak yakında bilardo eldiveni tadında dokunmatik ekran eldivenleride çıkarsa şaşırmayın.


Hmm... İyi fikir dusunmemistim. Hemen calismalara baslamak lazim :)
jibe 21.07.2011 11:30:52
Artık ekranları parmaklamaktan parmak derilerimizde sıkıntılar başlıyacak yakında bilardo eldiveni tadında dokunmatik ekran eldivenleride çıkarsa şaşırmayın.
ceo-tr 21.07.2011 11:25:21
quote:

Orijinalden alıntı: detroit21

Resimde tarih 1/7/2000 yaziyor hayirdir ?


baya dikkatliymişsin hocam.

güzel bir makineye benziyor fakat tablet bilgisayarlarda windows, android kadar uygun değil gibi.

ama seçenek olarak güzel.
OBA INC 21.07.2011 11:17:54

quote:

Orijinalden alıntı: detroit21

Resimde tarih 1/7/2000 yaziyor hayirdir ?


Win hata vermiştir herzamanki gibi
detroit21 21.07.2011 11:02:54
Resimde tarih 1/7/2000 yaziyor hayirdir ?