Lenovo'dan dünyanın en hafif 14-inç ultrabook'u: ThinkPad X1 Carbon

15.5.2012 10:12:12 Erdi ÖZÜAĞ "Fx57" 31 YORUM
 
Intel'in üçüncü nesil Core işlemci ailesini duyurmasıyla birlikte üreticilerin ultrabook yarışı da alevlenmiş durumda. Sandy Bridge platformunu kullanan ilk ultrabook modelleriyle pazarın tepkilerini ölçen üreticiler, gelen tepkiler ve oluşan beklentilere göre şekillendirdikleri yeni ultrabook modelleriyle daha iddialı olmayı hedefliyorlar. IdeaPad U300s modeliyle ultrabook pazarına giriş yapan ve yakın zamanda bu seriyi Intel'in yeni işlemci ailesiyle güncellemeye hazırlanan Lenovo, profesyoneller için geliştirdiği ThinkPad ailesine de ultrabook modeli kazandırdı. Hali hazırda piyasadaki ThinkPad X1 modeliyle incelik konusunda oldukça iddialı olan Lenovo, bu modelin devamı olarak geliştirdiği ThinkPad X1 Carbon modeliyle ultrabook konfigürasyonunu yakalarken aynı zamanda dünyanın en hafif (1.36 Kg) 14-inç ultrabook'unu hazırladığını iddia ediyor.
 
 
ThinkPad X1 Carbon, büyüyen ekran boyutuna rağmen piyasadkai X1 modelinden hem daha hafif hem de daha ince bir yapıda. En kalın noktası 18mm olan yeni ultrabook, donanımsal anlamda çok sayıda önemli güncelleme içeriyor. Örneğin ThinkPad X1 ile kıyaslandığında ekran çözünürlüğü 1366 x 768 piksel seviyesinden 1600 x 900 piksel seviyesine yükseltilen ThinkPad X1 Carbon'da ekran parlaklığı 300nit olarak açıklanırken, arka aydınlatmada güncellemeler olduğunu da not düşelim. Intel'in Ivy Bridge kod adını taşıyan ve 22nm üretim teknolojisiyle geliştirilen üçüncü nesil Core işlemci ailesinin ultrabook odaklı farklı modelleriyle konfigüre edilebilecek ThinkPad X1 Carbon, adından da anlaşılabileceği üzere kasa yapısında kullanılan karbon fiber malzeme ile hem yüksek mukavemet sunuyor hem de bunu sunarken hafiflikten de ödün vermiyor. 
 
 
Tasarım olarak ThinkPad ailesinin karakteristik çizgilerini taşıyan ve Accutype klavye ile donatılan dizüstü bilgisayarda, depolama için farklı SSD seçeneklerine ve alternatif RAM kapasitelerine yer verilmesi bekleniyor. Ekran kartı olarak Intel'in işlemciye entegre HD 4000 grafik birimi ile gelen ve bu sayede DirectX 11 API uyumlu uygulamarda donanımsal hızlandırma da sağlayabilen ThinkPad X1 Carbon, bu sayede belli ayar ve çözünürlük seviyelerinde temel oyun deneyimini geliştirirken, diğer taraftan vPro gibi özelliklerle profesyonellerin ve kurumların ihtiyaç duyduğu yönetim özelliklerine de sahip. İnce kasa yapısına rağmen bağlantı özellikleri açısından pek çok kullanıcıyı tatmin edecek düzeyde olan sistemde bir adet USB 2.0, bir adet USB 3.0, görüntü aktarımı için bir adet Mini DisplayPort ve 3.5mm kulaklık girişine yer veriliyor. Entegre kart okuyucusu da bulunan ThinkPad X1 Carbon'da, kurumların güvenlik ihtiyaçlarını karşılamak adına parmakizi okuyucusuna da yer veriliyor. Buna ek olarak üçüncü parti yazılımlarla yüz tanıma ile sistem açma yeteneği için entegre kamera da unutulmamış. Bu kamera ile aynı zamanda SkyPe ve Google Talk gibi uygulamalar üzerinden görüntülü iletişim kurabilmek te mümkün. 
 
 
Söz konusu olan taşınabilir bir sistem olduğu için pil ömrü de büyük önem taşıyor. Lenovo tarafından henüz detaylı batarya süresi açıklanmayan ThinkPad X1 Carbon, Rapid Charge özelliği ile geliyor. Bu özellik sayesinde örneğin bir toplantıya yetişmek istediğinizde, sadece 30 dakika içerisinde tamamiyle bitmiş olan bataryanın %80'inin yeniden şarj edebiliyorsunuz. Kablosuz iletişim için standart olarak 802.11n WiFi donanımı ile gelen ThinkPad X1 Carbon'da dileyen kullanıcılar opsiyonel 3G özelliğini de alabiliyorlar. Bu sayede GSM operatörlerinden herhangi birinden elde edilen 3G hattı ile kablosuz internetin olmadığı noktalarda dahi internet erişimi sürdürülebiliyor ki bu özellik sürekli bağlı kalmak zorunda olan profesyoneller için büyük önem taşıyor. Lenovo ThinkPad X1 Carbon'un önümüzdeki iki ay içerisinde satışa sunulması beklenirken, son kullanıcı satış fiyatı hakkında şu an için net bir bilgi bulunmuyor ancak fiyatın konfigürasyona göre değişiklik göstermesi bekleniyor. Yine de ThinkPad ailesinin mevcut çizgisi ve tüketici odaklı ultrabook'ların fiyatlandırmasını dikkate alırsak eğer ThinkPad X1 Carbon'un ucuz olmayacağını söyleyebiliriz.
 
 
 
Yorumlar 31
celalsungur 26.12.2012 17:05:26
Toshiba'nın 1.12 gram ultrabook'unu gördüm Teknosa'da.
forever_king 8.6.2012 10:58:56
quote:

Orijinalden alıntı: deniztamci

fiyat bumu ?

http://pcdepo.com/lenovo-thinkpad-x1-carbon-urun7840.html

dostum o fiyat temsili daha stoklarında yokmuş
Red Alert 6.6.2012 10:58:27
Bu makinenin işlemcisi nedir?
skenderbeu 28.5.2012 01:09:29
Ben Thinkpad tasarımlarını hiç beğenmiyorum.
Vipracing 21.5.2012 16:28:36
90 lı yıllardan beri Thinkpad leri severim (ilk laptopmun Thinkpad olması da bir etkenmi diyeceğim ama değil ) .Windows tabanlı bir cihaz alıcak olsam bundan başkasına bakmam sanırım.Hem klasik&hem de modern tasarım&donanım öğelerini başarılı bir şekilde birleştirdiklerini görmek sevinidirici.Çok beğendim
Ursofalk 21.5.2012 09:34:04
Thinkpadler gercekten guzelabi ya
DH Misafiri 20.5.2012 15:44:15
Anca idda edebilir, Lenovo nun bu servis ile pek şansı yok bence
Nef'i 17.5.2012 09:34:48
Ultrabook'lar oldukça hızlı gelişiyor.
azizdeli 17.5.2012 09:29:09
bana böyle bişey lazım ya
amuse 17.5.2012 09:20:41
quote:

Orijinalden alıntı: mertguz

quote:

Orijinalden alıntı: amuse

nasıl en hafifi bende sony vpc-z21v9e var ağırlığı 1.18 kg

Söylediğiniz model 13.1".Galiba başlığı okumadınız:Lenovo'dan dünyanın en hafif 14-inç ultrabook'u: ThinkPad X1 Carbon

Evet başlığa dikkat etmemişim kusura bakmayın
quentin 16.5.2012 17:46:36
quote:

Orijinalden alıntı: ec38

sağ ve sol mouse tuşları çok ters yere konmuş.. lenovo laptoplar güzel ama modellere birazda tip verse on numara olacak :D

vala ben de aynı fikirdeyim hala klavye arasında pointer var bence gereksiz ve şekil olarak hiç bi yenilik yok arka kapak olsun klavye şekli düzeni olsun hep aynı
delli tek geçerim
mertguz 16.5.2012 09:57:48
quote:

Orijinalden alıntı: amuse

nasıl en hafifi bende sony vpc-z21v9e var ağırlığı 1.18 kg

Söylediğiniz model 13.1".Galiba başlığı okumadınız:Lenovo'dan dünyanın en hafif 14-inç ultrabook'u: ThinkPad X1 Carbon
VurqunCu 16.5.2012 09:21:05
Thinkpad serisinden böyle kasa tasarımı çıkarmıydı
selcuk20 16.5.2012 09:03:55
Nasıl oldu da 5 yıldır değişmeyen 1366 x 768 çözünürlüğü değiştirebildiler çok şaşırtıcı doğrusu. Apple retina ekran çıkarmasaydı da 5 yıl daha değişmeseydi. Tüh, yazık olmuş.
MxFxOx 16.5.2012 07:27:01
tasarım mükemmel
MxFxOx 16.5.2012 07:25:59
tabletlere alternatif işte klavyeyi çıkar en ala tablet olur.
stepcideee 16.5.2012 06:06:09
DX11 desteği ile HD 4000'de yetecektir bu cihaza.
amuse 16.5.2012 03:29:29
nasıl en hafifi bende sony vpc-z21v9e var ağırlığı 1.18 kg
OverClocK1ng 15.5.2012 20:27:22
quote:

Orijinalden alıntı: Stanislas Xavier

Thinkpadler benim için vazgeçilmezlerdir ve bu cihaz gerçekten bir çok kişinin beklediği bir cihaz.Benim için keşke şöyle olsaydı dediğim nokta bu aletler ince oldukları için entegre gpu ile çalışıyorlar işlemci konusunda intel çok başarılı ama entegre gpu konusunda aynı performansı veremiyor.Amd nin gpu ları %80-90 fark atmakta..Amd işlemci kullansan bu sefer de (her ne kadar trinity 2 lerin performansı henüz bilinmese de ) işlemci performansından kaybediyorsun.Orta yolu bulmak lazım..Bir de denildiği gibi hiç de ucuz olmayacaktır.ssd ler malum :( Şöyle bir durumda söz konusu bu biraz kişisel sayılabilir bu aletlere bu kadar para verirken seçeneklerin içine macbook air lar da giriyor ve kişisel bir yargı olarak söylüyorum mac os x bence bu tarz cihazlar için çok daha uygun bir sistem hızlı ve sorunsuz.Ancak windows 8 i de görüp karar vermek lazım çünkü konsept windows 8 ile tam anlamıyla olgunluğa erişecek.Tercih etme konusunda bir çok çıkmaz mevcut ama bu cihaz geri dönersek bence thinkpadler içinde en başarılı tasarımlardan biri ve özellikleri de yeterli düzeyde,benim açımdan tercih edilesi en yüksek windows modeli..

Kararsız Kâzım.

Döndün dolaştın yine Thinkpad e geldin.

Ama genelde haklısın. Bakalım Trinity ler nasıl olacak CPU performansı bakımından...
Stanislas Xavier 15.5.2012 17:30:43
Thinkpadler benim için vazgeçilmezlerdir ve bu cihaz gerçekten bir çok kişinin beklediği bir cihaz.Benim için keşke şöyle olsaydı dediğim nokta bu aletler ince oldukları için entegre gpu ile çalışıyorlar işlemci konusunda intel çok başarılı ama entegre gpu konusunda aynı performansı veremiyor.Amd nin gpu ları %80-90 fark atmakta..Amd işlemci kullansan bu sefer de (her ne kadar trinity 2 lerin performansı henüz bilinmese de ) işlemci performansından kaybediyorsun.Orta yolu bulmak lazım..Bir de denildiği gibi hiç de ucuz olmayacaktır.ssd ler malum :( Şöyle bir durumda söz konusu bu biraz kişisel sayılabilir bu aletlere bu kadar para verirken seçeneklerin içine macbook air lar da giriyor ve kişisel bir yargı olarak söylüyorum mac os x bence bu tarz cihazlar için çok daha uygun bir sistem hızlı ve sorunsuz.Ancak windows 8 i de görüp karar vermek lazım çünkü konsept windows 8 ile tam anlamıyla olgunluğa erişecek.Tercih etme konusunda bir çok çıkmaz mevcut ama bu cihaz geri dönersek bence thinkpadler içinde en başarılı tasarımlardan biri ve özellikleri de yeterli düzeyde,benim açımdan tercih edilesi en yüksek windows modeli..
Solid State Disk 15.5.2012 15:45:34
Ekrani IPS degil ise alete yazik etmisler.
danGerfuLL 15.5.2012 14:19:52
Cihazı çok beğendim. 14' boyutta 1600*900 çözünürlük çok iyi olmuş. DX11 desteği ile HD 4000'de yetecektir bu cihaza.
Python 15.5.2012 12:19:04
Thinkpad serisi sağlamlıgıyla ün yapmış seridir,hele zamanında kullandıgım r51 serisi hala var piyasada taş gibi cihaz
OverClocK1ng 15.5.2012 11:36:28
quote:

Orijinalden alıntı: Eagle Claw
Lenovanın sade tasarımları çok hoşuma gidiyor.Bunda da aynı şekilde sade bir tasarım görüyoruz.Fiyatı uygun olursa alınabilir bir cihaz.


Aynen. Şu Thinkpad lerin tasarımı yıllardır aynı. IBM iken de aynıydı. Çok seviyorum. Minimalist, sade bir dizaynı var. Klavyenin arasındaki o kırmızı pointer'a da alıştığın zaman o kadar rahat geliyor ki alttaki touchpad i falan kullanmayı hiç istemiyorsun, o derece.

quote:

Orijinalden alıntı: ec38
sağ ve sol mouse tuşları çok ters yere konmuş.. lenovo laptoplar güzel ama modellere birazda tip verse on numara olacak :D


Hayır sevgili kardeşim. Tuşların yukarıda olmasının sebebi klavyenin arasında bulunan pointer ile kullandığın zaman mouse un sol ve sağ tuşlarına kolayca basabilmek.
Hatta normalde o touchpad in altında da 2 tane daha mouse tuşu olması lazım. Hatta vardır da resimde görünmüyor olabilir.

Yani normalde 4 tane mouse tuşu oluyor. 2 tanesi kırmızı olan pointer ile kullanırken basmak için, 2 tanesi de touchpad ile kullanırken...

Reddemon35 15.5.2012 11:31:55
asus zen ultrabook 13" 450 nit parlaklık ve 1600 X 900 Çözünürlükle geliyor bence suan tek eksisi o da ne kadar eksidir tartışılır HD3000 ile geliyor oluşu
Recharged 15.5.2012 11:14:18
Lenova'nın sade tasarımları çok hoşuma gidiyor.Bunda da aynı şekilde sade bir tasarım görüyoruz.Fiyatı uygun olursa alınabilir bir cihaz.
mrdasda 15.5.2012 11:02:50
quote:

Orijinalden alıntı: ozgur112

Dünyanın en hafif ultrabooku kaç kilo-gram yazıda yok!!!!!!!


"ThinkPad X1 Carbon modeliyle ultrabook konfigürasyonunu yakalarken aynı zamanda dünyanın en hafif (1.36 Kg) 14-inç ultrabook'unu hazırladığını iddia ediyor."

okumayanın hali başka tabi..
fx57 15.5.2012 10:57:57
quote:

Orijinalden alıntı: ozgur112

Dünyanın en hafif ultrabook'u kaç kilo-gram yazıda yok!!!!!!!

Merhaba,

ThinkPad X1 Carbon, en hafif ultrabook değil en hafif 14-inç ultrabook olarak lanse ediliyo. Ağırlığı ise 1.36 Kg.

Teşekkürler.
ec38 15.5.2012 10:51:17
sağ ve sol mouse tuşları çok ters yere konmuş.. lenovo laptoplar güzel ama modellere birazda tip verse on numara olacak :D
ozgur112 15.5.2012 10:51:03
Dünyanın en hafif ultrabook'u kaç kilo-gram yazıda yok!!!!!!!