SensorTower verilerine göre Clash of Clans’ın 400 günde ulaştığı 500 milyon dolar gelir rakamını sadece 60 günde yakalamayı başaran oyun, 6 ay içinde ise 1 milyar dolar kazancı geride bırakmış oldu. Bu paranın yaklaşık 750-800 milyon dolarının geliştiricisi Niantic'e (lisans ücretleri dahil edilmeden) gittiğini düşününce ortaya çıkan rakamın ne kadar heyecan verici olduğu daha iyi anlaşılacaktır.
App Annie’nin 2016 yılı raporlarında iOS ve Android platofmlarının toplamda geliştiricilere dünya genelinde 35 milyar dolarlık bir kazanç sağladığı ortaya çıkmıştı. Pokemon Go’nun bu rakama dünyanın en büyük pazarlarından biri olan Çin’de ve daha birçok ülkede açılmadan ulaşması da gerçekten büyük bir başarı hikayesi. (Çin’de Google servisleri engelli olduğu için şu yapı ile çıkması şu anda zaten olanaksız görünüyor) Bilindiği üzere Pokemon Go sadece oyun içi satışlardan para kazanıyor ve herhangi bir reklam gösterimi söz konusu değil.
SensorTower rakamlarına göre gelir listesinde Pokemon Go’ya en yakın isim SuperCell’in son çıkan keyifli oyunu Clash Royale olmuş. Clash Royale de ilk altı aylık dönemde 550 milyon dolarlık bir kazanca imza atmış. Aynı şekilde bu oyun da oyun içi satın almalar ile gelir elde ediyor. Bu arada DonanımHaber’in de aynı isimle resmi bir Clash Royale klanı mevcut.
Sensor Tower’a göre Pokemon Go şu anda geliştiricisine günlük 1,5 milyon dolar ile 2,5 milyon dolar arası bir kazanç sağlıyor. Oyun popüler olduğu ilk çıkış döneminde günde 18 milyon dolar gibi çılgın bir kazanç sağlıyormuş.
Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
1 Kişi Okuyor (0 Üye, 1 Misafir) 1 Masaüstü
GENEL İSTATİSTİKLER
3654 kez okundu.
13 kişi, toplam 13 yorum yazdı.
HABERİN ETİKETLERİ
pokemon go, Oyun ve