OpenGL'in yaratıcısı Khronos Group, GLNext projesi olarak hayata başlayan düşük seviye API'sinin en son kararlı sürümü olan Vulkan 1.1'i yayınladı. AMD'nin Mantle projesinin küllerinden doğan Vulkan, alt seviyeden, üst sınıf paylaşımsız ekran kartlarına kadar tüm grafik donanımlarının performansını ve esnekliğini önemli ölçüde geliştirecek şekilde tasarlandı.
2016 yılında Vulkan 1.0 yayınlandığından beri bu teknoloji Epic Games, Valve, Crytek, Cloud Imperium Games, Intel, Imagination Technology tarafından destek görmüş, ayrıca Vulkan uygulamaları Apple'ın Metal API'si üzerinden macOS ve iOS platformlarına taşınmıştı. AMD ve Nvidia artık Crossfire ve SLI konusunda eskisi kadar agresif değiller ancak Vulkan'ın yeni sürümüyle kavuştuğu native çoklu GPU desteği de oldukça heyecan verici görünüyor.
SPIR-V 1.3 de yayınlandı
Vulkan 1.1 API'si bir grup uzantıya ek olarak korumalı içerik ve alt grup işlemleri için destek sunma gibi geliştiricilerin talep ettiği önemli özelliklere sahip olmuş durumda. Ayrıca yeni sürümde API'nin DirectX 12 ile uyumluluğunun da iyileştirildiği belirtiliyor. Khronos Group, bunun yanı sıra Vulkan'ın kullandığı gölgelendirme dili olan Standard Portable Intermediate Representation (SPIR-V) 1.3 spesifikasyonlarını da yayınladı.
Yeni araçlar ve özellikler ile birlikte Khronos Group geliştiricileri için Vulkan Ecosystem Forum adlı özel bir destek forumu açtı. Şirket bu plaformda geliştiricilerin karşılaştıkları sorunlara çözüm bulmalarını ve onlardan geri bildirim toplamayı hedefliyor. Bu da Vulkan ekosistemini genişletme ve teşvik etme çabalarının en net göstergesi. Vulkan 1.1 sürümü Khronos Group'un GitHub deposunda erişime açılmış durumda.
Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
Bana çok korkutucu geliyor bunlar.