Oyun dünyasında büyük heyecan uyandıran gerçek zamanlı ışın izleme teknolojisi Microsoft DXR, şimdiden oyun geliştiricileri ve ekran kartı tasarımcıları tarafından incelemeye alındı. Elbette benchmark tarafını düşünmemek olmaz.
Işın izleme teknolojisi nedir?
Raytracing olarak da adlandırılan ışın izleme teknolojisi, gerçekçi ve canlı bir aydınlatma, yansımalar ve gölgeler için kesin çözüm olarak kabul ediliyor. Teknoloji geleneksel render tekniklerinin çok ötesinde bir gerçeklik seviyesi sunuyor.
Gerçek zamanlı ışın izleme, günümüzde kullanılan standart rendering tekniklerinin çoğunu, ışığın gerçek hayatta nasıl davrandığını kopyalayan gerçekçi optik hesaplamalarla değiştirerek daha sahici görüntüler yaratıyor.
Yıllar boyunca filmlerde gerçeğe yakın dünyaları düzenlemek için kullanılan ışın izleme teknolojisini şu ana kadar hızlı kare oranı ve düşük gecikme süresi gerektiren interaktif oyunlarda kullanabilmek için çok fazla hesaplama yükü gerekiyordu.
Teknolojinin geliştirilmesine katkıda bulunan firmalardan birisi olan Futuremark, kendi oyun motoru ile gerçek zamanlı uygulamalar geliştirmeye başladı. Yapılan projelerde tüm yüzeylerde yansımanın perspektifi düzgün bir şekilde meydana geldiği ve sahneleri daha gerçekçi kıldığı görülmüş.
Hali hazırda Nvidia Volta ve AMD Vega grafiklerinin yeni teknolojiye destek verdiği biliniyor. Bununla birlikte hesaplama yükünün nasıl dağıtıldığı ve tekli kart sistemlerinde ışın yansımalarının ne kadar yoğun olacağı net olarak bilinmiyor. Teknoloji en erken yılın sonlarında vücut bulmuş olacak. Futuremark da yakın dönemde Microsoft DXR tabanlı yeni bir 3D Mark testini de kullanıma sunacağını açıkladı.
istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
Bana çok korkutucu geliyor bunlar.