Anlık Bildirim

En iyi sanal gerçeklik tecrübesi için 7 kat daha fazla güce ihtiyaç var

Sanal gerçeklik konsepti giderek daha fazla ilgi görüyor ve artık kullanıcılar kendi sistemlerinin bu konsepte uygun olup olmadığını merak etmeye başladı. Nvidia ise farklı bir yaklaşım ortaya koyuyor

Sanal gerçeklik son dönemin olduğu gibi CES 2016 fuarının da yükselen trendlerinden birisiydi. Pek çok yeni ürün, içerik ve hatta uyumluluk testleri bile fuarda görücüye çıkan yeniliklerdendi. Bununla birlikte halen daha hangi sistemler sanal gerçeklik için uygun olacak veya olabilecek net bilinmiyor ancak Nvidia bazı konulara fuarda açıklık getirdi. 

Firma, grafik kartlarının sanal gerçeklik içeriklerini akıcı olarak göstermesi için çalışmalarına devam ediyor ancak ortada bilinmesi gereken bir konu var. Tam donanımlı sanal gerçeklik gözlükleriyle, akıcı bir tecrübe yakalayabilmek için hali hazırdaki oyun bilgisayarlarının 7 kat daha fazla performans sunmasın gerekiyor. 

Nvidia'nın ölçümlerine göre Full HD çözünürlükte ve 30 kare/saniye oranında oyun oynamak saniyede 60 milyon işlem yapılmasını gerektiriyor. Günümüz pek çok ekran kartı da bu işlemleri rahatça kaldırabiliyor. Sanal gerçeklik içeriklerinin en iyi şekilde sunulması için ise çift ekranı da hesaba katarsak 1680x3024 piksel çözünürlük ve 90 kare/saniye oranları söz konusu oluyor. Saniyede 450 milyon işlem yapılmasını gerektiren bu sistem 7 kat daha fazla güce ihtiyaç duyuyor. Ayrıca içeriklerin gözlüğe aktarılması da en fazla 20 milisaniye içerisinde gerçekleşmek zorunda. 

Nvidia'nın yaptığı ölçümlere göre dünyada sadece 13 milyon bilgisayar Oculus Rift veya HTC Vive gözlükleri ile akıcı ve konforlu bir sanal gerçeklik tecrübesi sunabiliyor. Bu noktada Nvidia'nın GameWorks VR teknolojisi devreye giriyor. Görüntüyü en optimal şekilde kırparak ekrana uygun hale getiren Multi-Res Shading gibi yeni teknolojiler sayesinde GameWorks VR'nin performansı artırması mümkün oluyor. Eğer oyun geliştiriciler, sanal gerçeklik içeriklerinde bu teknolojiye yer verirse, modern Nvidia ekran kartlarında yüzde 50 civarında performans artışı sağlanabilecek. Bu sayede akıcı içerik oynatabilen bilgisayar sayısı da 25 milyona yükselecek. Nvidia, sanal gerçeklik içerikleri konusunda yüzde 85-90 pazar payına sahip olmayı amaçlıyor. 
En iyi sanal gerçeklik tecrübesi için 7 kat daha fazla güce ihtiyaç var
 
Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
Önceki Haftalar
Tüm Zamanların En İyi Yorumcuları
ANLIK GÖRÜNTÜLEMELER
1 Kişi Okuyor (0 Üye, 1 Misafir) 1 Masaüstü

GENEL İSTATİSTİKLER
6166 kez okundu.
14 kişi, toplam 17 yorum yazdı.

HABERİN ETİKETLERİ
nvidia gameworks vr, Donanım Bileşenleri ve
2 etiket daha CES2016 nvidia
Sorgu:

Editörün Seçtiği Sıcak Fırsatlar

Sıcak Fırsatlar Forumunda Tıklananlar

Tavsiyelerimiz

Yeni Haber
şimdi
Geri Bildirim