Mobil platformlar artık geliştiriciler için devasa gelirlerin elde edildiği bir alan haline geldi. Hal böyle olunca en verimli geliri elde edebilmek için geliştiriciler farklı stratejiler deniyor. Nintendo bunlardan birisi.
Karar değişti
Mobil dünyaya beğenilen yapımlarını getirerek ağırlık koymak isteyen Nintendo bunu başarmış durumda. Gelecekte daha fazla yapım mobile uyarlanacakken gelir konusunda da değişiklikler var.
Nintendo yetkilileri gelir elde edebilmek için farklı yöntemler deneyeceklerini daha önce dile getirmişti. Super Mario Run ile önce dene sonra öde modelini deneyen Nintendo toplamda 70 milyon dolara yakın gelir elde etti.
Fire Emblem Heroes ise ücretsiz ancak oyun içi farklı eşyalar satılan bir yapım olarak karşımıza çıktı. Bu oyun ilk 6 ayda 114 milyon dolar civarında gelir elde etti. Üstelik indirme sayısı Super Mario Run’dan çok daha düşüktü.
Mobil oyun sektöründe free-to-play dediğimiz bu tarz çok benimseniyor ve devasa gelirler elde ediliyor. Ne var ki Nintendo buna pek yanaşmak istemiyor. Yukarıda saydığımız her iki modelin haricinde sabit fiyat modelini uygulamak istiyor.
Sabit fiyat modeli oyuna bir kere para vererek elde etmeyi ifade ediyor. Bu tarz aslında kullanıcı tarafında çok rağbet görmüyor. Nintendo hissedarları da buna karşı ancak firma ısrarcı. Gelecekte bu modeli iyi bir şekilde uygulamayı ve oturtmayı ümit ediyor. Şimdilik hangi oyun veya oyunlar ücretli olarak sunulacak açıklanmadı ancak çok destek almayacağı açık.
istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
Ovv fena atıştı, deliksiz soktu
paramla yapılıp yine paramla geçtiğim köprü var o köprünün bacaklarını senin gibilere...
Heykel var yer misin kanka?
bizimkiler tahareti tartışıyor