OpenGL sonrası işlemciden yükü alıp GPU'dan daha rahat yararlanmayı sağlayacak ve PC'leri konsola çevirecek Vulkan, performans artışı ve aynı performansta daha iyi görüntüler sunacağından birçok platform için son zamanların en heyecan verici gelişmesi olarak gösteriliyor.
Microsoft’un Direcx 12 yi yayınlaması ile beraber AMD geliştirmekte olduğu Mantle API’yi açık kaynak kodlu hale getirerek Khronos Group’a devretmişti. Bünyesinde 100 den fazla şirket bulunan ve kar amacı gütmeyen organizasyon Khronos, Mantle’yi OpenGL ile harmanlayarak başarılı bir şekilde Vulkan’ı geliştirmeye başlamıştı.
Önümüzde ki haftalarda yayınlanması beklenen API’ye bir destek de Nvidia’dan geldi. Nvidia geçtiğimiz günlerde Silikon Vadisi’nde yer alan merkez ofisinde Vulkan Geliştiriciler Günü etkinliğini düzenledi.
Önemli Nvidia mühendislerinin de katıldığı etkinlikte Vulkan’ın gücünün arttırılmasına ve bunların Nvidia donanımları ile nasıl yapacağına yönelik oturumlara yer verildi. Valve’den John McDonald da yüksek performans Vulkan programlaması üzerine bir konuşma yaptı. Konuşmalar sonrası yapılan uygulama etkinlikleri ve geliştiricilerin, mühendisler ile konuşması için ayrılan vakit sonrası etkinlik sona erdi.
Vulkan Geliştiriciler Günü etkinliğine ait sunumların ve görsellerin Vulkan’ın hazır halinin piyasaya duyurulması ile yayınlanacağı tahmin ediliyor.
istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
1 Kişi Okuyor (0 Üye, 1 Misafir) 1 Masaüstü
GENEL İSTATİSTİKLER
10721 kez okundu.
10 kişi, toplam 10 yorum yazdı.
HABERİN ETİKETLERİ
nvidia, vulkan api ve Donanım Bileşenleri