FSR 4.0 detayları netleşmeye başladı
IFA 2024'te yaptığı söyleşide AMD’nin Bilgi İşlem ve Grafik İş Grubu Kıdemli Başkan Yardımcısı Jack Huynh, AMD'nin en son FidelityFX Super Resolution (FSR) 4.0 teknolojisinin tamamen yapay zeka (AI) tabanlı olacağını ve bu teknolojinin bir yıldır geliştirilmekte olduğunu duyurdu. Kaçıranlar için FSR teknolojisi, ilk olarak 2021'de FSR 1.0 ile başladı. Ardından FSR 2.0 ve FSR 3.0, zaman içinde yükseltilmiş kare hızları ve yeni nesil teknolojilerle güncellendi.
FSR 4.0 ise, AMD'ye göre AI (yapay zeka) tabanlı kare oluşturma ve interpolasyon özelliklerini barındıracak. Bu sayede daha düşük kare hızlarına sahip cihazlarda enerji tasarrufunun artacağı vurgulanıyor. Bu konuda özellikle taşınabilir oyun cihazları için batarya ömrünün önemini vurgulayan Huynh, FSR4’ün sadece bu cihazlar için değil, genel anlamda geniş bir GPU yelpazesinde çalışacağını açıkladı.
Ayrıca AMD’nin geçmişteki FSR versiyonlarında olduğu gibi, FSR 4.0 da çok çeşitli GPU çözümlerini destekleyecek. Bu da sadece yeni GPU'lar için değil, son altı yıldaki GPU'ların FP16 ve DP4a gibi talimatları çalıştırabilme yeteneğine sahip olacağı anlamına geliyor. Ancak AMD'nin yeni nesil teknolojilerle nasıl bir performans sunacağını görmek için FSR 4.0’ın çıkışını beklemek gerekecek.
FSR 4.0’ın öne çıkan özellikleri:
- FSR 1.0 (2021): Mekansal Yükseltme
- FSR 2.0 (2022): Zamansal Yükseltme
- FSR 3.0 (2024): Zamansal Yükseltme ve Opsiyonel Kare Üretimi
- FSR 4.0 (202X): AI tabanlı kare üretimi ve yükseltme
FSR 4.0'a ek olarak AMD, yeni nesil GPU mimarilerinde değişikliğe giderek RDNA ve CDNA’nın yerini "UNDA" mimarisinin alacağını açıkladı. Bununla birlikte, Kraken APU’lar için 2025 tarihine işaret edilirken, AMD'nin bir süre daha amiral gemisi GPU rekabetine yanıt vermediğini göreceğiz.
Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
sonsua kadar sürecek o video
harbiden sıktı bu video
1 yaz kısa süre kullanım için ideal,
@ccguven evine giren surilere yemek olmuş ilk işleri yemek değilmiş...
Benim oğlana alayım bi tane
O ışık efektleri sadece yanlarda değil üstte de olmalıydı. Böylece tabancayı kullanan, kafasını yana eğmek zorunda kalıp, fıtık olmaz.
1 Kişi Okuyor (0 Üye, 1 Misafir) 1 Masaüstü
GENEL İSTATİSTİKLER
6287 kez okundu.
7 kişi, toplam 10 yorum yazdı.
HABERİN ETİKETLERİ
amd, FSR 4.0 ve