Nvidia GeForce 256
Nvidia tarafından bugünün GPU isimlendirmesi yani grafik işleme birimi olarak bildiğimiz ilk örnek GeForce 256 olarak 1999 yılında piyasaya çıkmıştı. Aradan geçen 25 yılda grafik teknolojileri inanılmaz bir gelişme gösterdi ve bugünkü haline ulaştı.
GeForce 256 ekran kartı ilk tam fonksiyonel ve bağımsız grafik birimi olarak dikkat çekiyor. Saniyede 10 milyon poligon işleyen kartın ilk kez donanım dönüşümü ve ışıklandırma özellikleri barındırdığını da belirtelim.
Quake III Arena ve UT (Unreal Tournament) oyunlarındaki yüksek başarısı sayesinde ilk aylarda bir milyondan fazla satmayı başarmıştı. Nvidia yıl dönümü münasebetiyle retro tasarımlı oyuncu kasaları hazırladı ve sosyal medyadaki yarışmalarla takipçilere dağıtılacak.
‐----- | GeForce 256 | GeForce RTX 4090 |
Mimari | Celsius | Ada Lovelace |
Süreç | TSMC 220nm | TSMC 4N |
Transisör | 17 milyon | 76.3 Billion |
Çekirdek | 4 shader | 16384 CUDA |
Hız | 120 MHz | 2520 MHz |
Bellek veri yolu | 128-bit | 384-bit |
Bellek | SDR/DDR | GDDR6X |
Kapasite | 32 MB | 24 GB |
Bant Genişliği | 4.8 GB/s | 1001 GB/s |
TDP | 50W | 450W |
Arayüz | AGP 4x | PCIe x16 |
Fiyat | 199$ | 1599$ |
Çıkış | Aralık 1999 | Ekim 2022 |
(Güncellendi: )
Haberi DH'de Gör
{{body}}
{{/longBody}} {{^longBody}}{{body}}
{{/longBody}}