Genel olarak vasat bulunan Gladiator 2'den övgüyle söz eden Nolan, Ridley Scott'ın tüm o çılgın aksiyonun altına insanlığa dair derin bir anlatı yerleştirdiğini düşünüyor. Yönetmenin Variety için kaleme aldığı yazıyı altta bulabilirsiniz.
Christopher Nolan: Ridley Scott Hak Ettiği Değeri Görmüyor
Uzun zamandır beklenen devam filmlerinin en iyileri gibi, Gladiator 2 de aynı anda hem bir yeniden çevrim hem de bir devam filmi olmak zorunda. Orijinal filmin özgün ruhuyla devam filminin merkezinde yer alan temanın yayılmacı taleplerini dengelemeyi başarması ve bir ömür boyu edindiği deneyimle tonu kontrol edebilmesi Scott'ın dehasının bir kanıtı. Scott yarattığı aksiyon sahneleri ile de çıtayı yükseltiyor: Olağanüstü, son derece dikkatli, çoklu kamera mizanseni (ki bu ilk filmden çok farklı) ile aksiyonu ustaca net ve nefes kesici sekanslara dönüştürüyor. Ortaya çıkan sonuç sadece eğlendirmiyor, aynı zamanda bizi filmin temalarının farkına varmaya itiyor. Çok az sinemacı bu denli görünmez bir şekilde birden fazla düzeyde çalışmıştır. Blade Runner'dan Thelma and Louis'e ve Gladiator 2'ye kadar pek çok filmde, Scott'ın sanatının görsel yoğunluğu altta yatan tematik netlik için bir tampon görevi görüyor.
Ne kadar başarılı olsa da Scott'ın sinematik hikaye anlatımının evrimine yaptığı katkı hiçbir zaman gerektiği kadar takdir edilmedi. Onun ve 1970'lerin Britanya adasından yönetmen arkadaşlarının sinemaya getirdiği görsel yenilikler çoğu zaman yüzeysel bulunarak reddedildi. Ancak dönemin eleştirmenleri asıl noktayı gözden kaçırdı: Gösterişli fotoğraflar ve titiz tasarımlar filmlerin görsel diline yeni bir derinlik kazandırdı, mizansenler bize tasvir ettikleri dünyaların nasıl hissettirebileceğini anlattı. Bu durum, Gladiator 2'de Paul Mescal'in ilk filmdeki buğdaydan elde edilen tahılı nazikçe kucakladığı, ustaca çekilmiş açılış sahnesinde hiç olmadığı kadar net görülüyor.
Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
Güzel olmuş...