Anlık Bildirim

Nvidia DLSS 3.5 resmen tanıtıldı! İşte yenilikler

Nvidia, DLSS'in en yeni sürümü DLSS 3.5'i resmi olarak duyurdu. Peki ne zaman kullanıma sunulacak veya desteklenen ilk oyunlar neler olacak? İşte DLSS 3.5 hakkında herşey...
Nvidia DLSS 3.5 resmen tanıtıldı! İşte yenilikler Tam Boyutta Gör
Bildiğiniz üzere ekran kartı pazarında yaşanan rekabet, yerini yapay zeka ve görüntü teknolojilerine bıraktı. Bu teknolojilerden belki de en önemlisi RTX 2000 serisi ile hayatımıza giren DLSS teknolojisi oldu diyebiliriz. Bugün ise Nvidia, DLSS'in en yeni sürümü DLSS 3.5'i duyurdu. Gelin hep birlikte bu teknoloji bizlere neler sunuyor bir göz atalım.

Nvidia DLSS 3.5 resmi olarak tanıtıldı

Nvidia'ya göre DLSS 3.5, esasen ışın izleme deneyimini geliştirmeye odaklanacak. Bu noktada GPU devi, DLSS 3.5 için Ray Reconstruction (RR) isimli yeni bir özelliği duyurdu. Bu özelliği, oyun ve yazılım motoru verilerini birleştirmek, çeşitli ışın izlemeli efektleri tanımak, iyi ve kötü zamansal ve uzaysal pikselleri ayırt etmek ve yükseltme için yüksek frekanslı verileri korumak üzere eğitilen bir algoritma olarak tanımlayabiliriz. 

Nvidia DLSS 3.5 resmen tanıtıldı! İşte yenilikler Tam Boyutta Gör
Öyle ki Nvidia, Ray Reconstruction'ın DLSS3'ten beş kat daha fazla veri ile desteklendiğini iddia ediyor. Böylece ışın izleme ve DLSS aktif hale getirildiğinde, görüntü kirliliği büyük oranda ortadan kalkacak.

Bu noktada mevcut DLSS sürümlerinin "eksik" ışınları yeniden oluşturmak için yapay zeka algoritmalarından destek aldığını belirtelim. Ancak işlevsel olarak sektördeki diğer gürültü giderme tekniklerinden farklı değil. Ray Reconstruction'da ise durum böyle olmayacak.

Nvidia DLSS 3.5 resmen tanıtıldı! İşte yenilikler Tam Boyutta Gör
Niketim Nvidia tarafından paylaşılan örnek görüntülerde de bunu rahatlıkla görebiliyoruz. Hem ışıklandırma hem de genel görüntü kalitesinde gözle görülür bir artış söz konusu. Ayrıca FPS değerlerinde de ufak bir artış yaşanağını belirtelim.

Hatırlayacak olursak DLSS 1.0 Mart 2020, DLSS 2.3 Kasım 2021, DLSS 3.0 Ekim 2022 ve DLSS 3.1 Ocak 2023'te tanıtılmıştı. DLSS 3.5 içinse net bir tarih henüz paylaşmadı. Ancak Nvidia, bu sonbaharda Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, Portal with RTX ve Alan Wake 2 gibi oyunlarda kullanılabilir olacağını söylüyor.. Ayrıca NVIDIA Omniverse Platformu, Chaos Vantage ve D5 Render gibi uygulamalarda için de erişilebilir olacak. 

Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
Önceki Haftalar
Tüm Zamanların En İyi Yorumcuları
ANLIK GÖRÜNTÜLEMELER
1 Kişi Okuyor (0 Üye, 1 Misafir) 1 Masaüstü

GENEL İSTATİSTİKLER
15008 kez okundu.
22 kişi, toplam 24 yorum yazdı.

HABERİN ETİKETLERİ
nvidia, DLSS 3.5 ve
Sorgu:

Tavsiyelerimiz

Yeni Haber
şimdi
Geri Bildirim