Valve tarafından bildirilen %31,07' lik kullanım datası bu hafta sonu aylık Steam Donanım Anketinin güncellenmesiyle ortaya çıktı. Facebook tarafından geliştirilen Quest 2, geçen ay platforma katılan yeni sanal gerçeklik ürünü kullanıcılarıyla %0,95 büyüdü; Kullanıcılar SteamVR içeriklerine sanal gerçeklik ürünlerini USB kablosuyla bağlayarak veya Facebook tarafından geliştirilen ve yakın dönemde aktif edilen AirLink kablosuz özelliği aracılığıyla ulaşabiliyorlar.
HTC'nin yeni piyasaya sürdüğü Vive Pro 2, toplam VR kullanımının %0.08'i ile platformda görücüye çıktı.Ürün Valve index'in VR kullanım büyümesinin oldukça gerisinde kalıyor. Vive Pro 2, yurtdışında yalnızca başlık kısmı için 799 $ full set için 1.399 $ fiyat etiketiyle satışa sunuluyor.
Facebook VR, Haziran ayında Steam'de kullanılan VR başlıklarının %60,24'ünü oluştururken Valve Index %16.7 ve HTC %15,2'sini oluşturuyor. Genel olarak VR kullanımı beklenenden çok daha yavaş büyüyor. Bunun en büyük sebebi ise VR uygulamalarının halen gelişiyor olması ve bu gelişmelerin bilinirliğinin pek yaygın olmaması gibi duruyor.
VR kullanımının git gide yaygınlaşması insanların sanal ortamlarda sosyalleşip, yenilikçi aktivitelerde bulunması için geleceğin sanal hizmetlerini sunacak ancak şuan için VR'a olan ilgi epey durgun. Facebook VR konusunda şimdiden liderlik için gereken adımları doğru atıyor gibi görünüyor.
Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz: