Oyun sektörü yıllardır istikrarlı bir şekilde sürdürdüğü büyümesini pandemi döneminde daha da arttırdı. Büyüyen pazara pek çok yeni oyuncu katılırken haliyle rekabet de iyice ısındı. 2026 yılında 300 milyar dolara ulaşması beklenen oyun sektöründe yeni yılın trendlerine Excalibur ışık tutuyor.
Oyun dünyasına damga vuracak 6 trend
Yediden yetmişe her kesimin ilgisini çeken oyun dünyası çeşitli yenilikler ve gelişmelerle büyümeye devam ediyor. Masa üstü veya mobil platform fark etmeksizin oyun dünyasının 2026 yılında 300 milyar dolar büyüklüğe ulaşması bekleniyor.
Casper’ın performansa ve oyunculara odaklanan markası Excalibur yeni yılda oyun dünyasına damga vuracak 6 trendi şöyle sıraladı:
1. En yeni oyunların en yeni oyuncu donanımlarıyla akıcı bir şekilde oynanabildiği düşünüldüğünde 2022 yılında oyun severlerin daha iyi teknolojiye sahip oyun bilgisayarlarına talebinin artacağı tahmin ediliyor.
2. En iyi oyuncu donanımları yanında oyuncu aksesuarları da ayrı bir öneme sahip. Sorunsuz bir oyun deneyimi yaşamak isteyen oyun severlerin yüksek performans alabilecekleri özel olarak tasarlanmış kulaklıklar, mikrofonlar veya monitörler gibi oyuncu aksesuarlarına olan ihtiyacı gelecek yıl daha da ön planda olacak. Oyun sektörünün 2022’de büyümeye devam etmesiyle özellikle oyuncu aksesuarlarının satışlarının da aynı oranda artması bekleniyor.
3. Geçmiş dönemin popüler oyunlarının elden geçirilmiş versiyonları özellikle pandemi döneminde ilaç gibi geldi ve oyunculardan ilgi gördü. Stüdyolar bir biri ardına eski oyunların versiyonlarını çıkarıyor. Taleplerin artmasıyla 2022 yılı itibariyle daha fazla devam oyununun piyasaya sürülmesi bekleniyor.
4. P2E olarak tanımlanan oyna ve kazan oyunları kripto para dünyasında önemli bir yer edindi. Her oyun kendi kripto parası ile alış veriş yapma imkânı veriyor. Yeni dönemde gerçek para kullanımının azalacağı ve oyun kripto paralarına ilginin artacağı ifade ediliyor.
5. Metaverse kavramının öne çıkması ile oyunlarda sanal gerçekliğe olan talep artıyor. Nesnelerin, sahnelerin ve diğer her şeyin gerçek gibi göründüğü, bilgisayar tarafından oluşturulan sanal ortamlarda oyun oynamanın zevkine varan oyun severler, VR oyunları tekrar tekrar bitirirken en sürükleyici oyun deneyimini yaşadıklarını belirtiyorlar. 2022’de artan taleple sektöre daha fazla VR tabanlı oyunun çıkacağı ve teknolojik cihazlarında bu evrene göre şekilleneceği öngörülüyor.
6. Son olarak eSpor sektörünün daha da popüler olması bekleniyor. ESporun son senelerdeki yükselişinin oyuncuların bu çok oyunculu platformlardaki sosyal etkileşiminden kaynaklandığı söylenebilir. Oyun endüstrisinin bakış açısını tamamen değiştiren eSpor endüstrisinin 2022’de büyük bir artış göstermesi bekleniyor ve oyun severler şimdiden yeni senede yapılacak yenilikleri mercek altına almış durumda.
istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
1 yaz kısa süre kullanım için ideal,
Hawli
Çok eğlenceli görünüyor :))
Baya eğlenceli görünüyor :)
Eğlenceli görünüyor
mars için birebir :)
Son derece farklı bir alet :D
çöp
türkiyede satılmıyor mu daha?
@ccguven evine giren surilere yemek olmuş ilk işleri yemek değilmiş...
Yine mi piramit ( sürekli gördüğüm masonik sembolleri vurguluyorum, istatistikleri bilelim, yerlileriyle iş yapmayalım )
Yurtdışı fiyatı bile 9k olunca insanın hevesi kaçıyor
Benim oğlana alayım bi tane
Efsane Türkiye’ye gelse alırım..
O ışık efektleri sadece yanlarda değil üstte de olmalıydı. Böylece tabancayı kullanan, kafasını yana eğmek zorunda kalıp, fıtık olmaz.
Mukemmel bir silah acaba ne kadar hızlı atıyor. [resim] [resim]
Fiyat makul olsa efsane olur gerçekten ya.
Vay bee, bu cihaz xiaomi çıktı ben de diyordum kim üretmiş..
hocam 4x daha iyi direk hs attirir
Über