AMD'nin FSR teknolojisi, NVIDIA'ya rakip olan ve donanımdan bağımsız (bir bakıma) açık kaynaklı bir çözüm getirdiği için oyun ve teknoloji topluluğu genelinde olumlu bir yanıt aldı. AMD FSR, hem NVIDIA GeForce hem de AMD Radeon ekran kartlarında çalışabiliyor ve kaynak kodlarını araştıran bir grup geliştrici, FSR'nin arkasındaki teknolojinin NVIDIA'nın bir süredir kontrol panelinde sunduğu görüntü keskinleştirme özelliğine benzediğini farketti.
AMD FSR (FidelityFX Süper Çözünürlük) teknolojisinin Lanczos çözünürlük ölçekleme teknojisine dayandığını ilk keşfeden Digital Foundry'den Alexander Battaglia olmuştu. FSR algoritması iki ana aşamadan oluşuyor, EASU (Kenar Uyarlamalı Üst Örnekleme) ve RCAS (Kontrast Uyarlamalı Keskinleştirme). EASU geçişi, nispeten düşük bir maliyetle yalnızca uzamsal ölçekleme sağlıyor ve bu da onu masaüstü ve dizüstü bilgisayarlardaki alt seviye ekran kartlarını kullanışlı hale getiriyor.
Eski nesil Nvidia sahiplerine müjde
Alexander Battaglia, Nvidia kontrol panelinde uzun yıllardır bulunan görüntü keskinleştirme özelliğinin bir çok yönden FSR teknolojisine benzediğini ortaya çıkardı. Kullanıcılar, '3D Ayarlarını Yönet' panelinde GPU ölçeklendirmeyi etkinleştirebilir ve daha yüksek çözünürlük için görüntü keskinleştirmeyi kontrol edebilir. Turing ve Pascal tabanlı ekran kartlarında çalıştırılabilir ve küresel olarak tüm DirectX 9, 10, 11, 12, Vulkan ve OpenGL oyunlarına uygulanabilir.
Görüntü keskinleştirme özelliği, her oyun için ayrı ayrı optimize edilen FSR ve DLSS teknolojileri gibi kusursuz çalışmıyor ve beraberinde bazı kısıtlamalar getiriyor lakin teknoloji, GeForce 10 ve 16 serisi ürünler de dahil olmak üzere son iki yıldaki herhangi bir NVIDIA GeForce grafik kartında kullanılabilir. Keskinleştirme özelliğine ait kısıtlamalar ise şu şekilde listeleniyor:
Ölçekleme, MSHybrid sistemlerinde desteklenmez.
Turing öncesi GPU'lar tarafından yönlendirilen HDR ekranlar, ölçeklendirmeyi desteklemeyecektir
Ölçekleme, VR ile çalışmaz
Ölçekleme, YUV420 biçimini kullanan ekranlarda çalışmayacaktır.
Ölçekleme, en boy oranı ölçeklendirmesini kullanır, tamsayı ölçeklendirmesini kullanmaz
Keskinleştirme, HDR ekranlarla çalışmaz
GPU ölçeklendirme, yalnızca tam ekran modunda oynandığında devreye girer.
Bazı G-SYNC ekranlarında, Turing'in 5 kademeli/32 fazlı ölçekleyicisinin sunduğundan daha iyi ölçeklenen 6 kademeli/64 fazlı ölçekleyici bulunabilir.
Uygulamalar veya DWM tarafından yanlışlıkla ölçeklendirmeyi tetiklemekten kaçınmak için, önce NVIDIA Kontrol Panelinden istenen (
Giriş çözünürlüğü x veya y boyutunda 2560 pikselden büyükse Turing'in 5 kademeli yükselticisi devreye girmeyebilir.
Görüntüleme cihazları değiştirilirken ölçekleme otomatik olarak kapatılır.
Kontrol panelindeki "Varsayılanları Geri Yükle" seçeneği şu anda yükseltme çözünürlüğünü geri almıyor.
Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
sonsua kadar sürecek o video
harbiden sıktı bu video
1 yaz kısa süre kullanım için ideal,
@ccguven evine giren surilere yemek olmuş ilk işleri yemek değilmiş...
Benim oğlana alayım bi tane
O ışık efektleri sadece yanlarda değil üstte de olmalıydı. Böylece tabancayı kullanan, kafasını yana eğmek zorunda kalıp, fıtık olmaz.
1 Kişi Okuyor (0 Üye, 1 Misafir) 1 Masaüstü
GENEL İSTATİSTİKLER
14394 kez okundu.
8 kişi, toplam 13 yorum yazdı.
HABERİN ETİKETLERİ
amd, nvidia ve