Nvidia, çoklu kare üretimi ile DLSS 4’ü duyurdu: İşte merak edilenler
Nvidia, Çoklu Kare Üretimi (Multi Frame Generation) ile desteklenen DLSS 4’ü CES 2025 kapsamında düzenlediği etkinlikte yeni RTX 5000 serisi ekran kartlarıyla birlikte duyurdu.
DLSS 4, Nvidia’nın mevcut DLSS teknolojilerinin yanı sıra, Tensor Core destekli yapısıyla oyun deneyimini daha da ileriye taşıyor. Şirket, bu yeni teknoloji sayesinde gecikme süresini yarıya indirerek daha hızlı ve hassas bir oynanış sunduğunu belirtiyor. Ayrıca, görüntü kalitesinin de önceki sürümlere göre önemli ölçüde iyileştirildiği vurgulanıyor.
Nvidia, GeForce RTX 5090 ekran kartı ile 4K çözünürlükte 240 fps hızında, tamamen ışın izlemeli bir oyun deneyimi vadettiğini ifade ediyor. Bu iddialı açıklama, RTX 5090'ın kağıt üzerindeki güçlü özelliklerini destekler nitelikte.
Transformer mimarisi DLSS 4’e geldi
RTX 40 serisi kullanıcıları da yeniliklerden faydalanacak
75 oyun ve uygulama için ilk gün desteği
Gecikme sorununa Reflex 2 çözümü
DLSS 4 ile birlikte Nvidia Reflex 2 teknolojisi de tanıtıldı. Reflex 2, Frame Warp adı verilen yenilikçi bir yöntemle gecikmeyi yüzde 75’e varan oranlarda azaltabiliyor. Bu teknoloji, GPU tarafından çerçeve oluşturulurken CPU’nun sonraki çerçevenin kamera pozisyonunu en son girişlere göre hesaplaması prensibine dayanıyor. NVIDIA, Reflex 2’nin The Finals ve Valorant gibi oyunlarda gecikmeyi 27ms’den 14ms’ye düşürdüğünü belirtiyor.
9 Kişi Okuyor (1 Üye, 8 Misafir) 2 Masaüstü 7 Mobil
GENEL İSTATİSTİKLER
6175 kez okundu.
10 kişi, toplam 10 yorum yazdı.
HABERİN ETİKETLERİ
nvidia, ces 2025 ve