2018'de çıkan Red Dead Redemption 2, gerçekçi hayvan davranışları da dahil olmak üzere kapsamlı etkileşimli sistemlerle o yılın en ayrıntılı oyunlarından biriydi. 'People and Nature' dergisinde yayınlanan bir makaleye göre, Red Dead Redemption 2 veya Red Dead Online oynayan oyuncuların, oynamayanlara göre gerçek hayvan etkileşimlerinde daha iyi oldukları ispatlandı.
Çalışma, 500'den fazla gönüllü oyuncudan, önce boş bir metin alanıyla ve ardından çoktan seçmeli olarak belirli hayvanları adlandırmalarını istedi. Araştırmacılar kurtlar veya ayılar gibi "karizmatik megafauna"yı dışarıda bırakarak küçük ak balıkçıl ve çelik kafalı alabalık gibi canlıları seçtiler - bu hayvanlar oyunda rastlayabileceğimiz hayvanlardı. Red Dead Redemption 2'nin ana hikayesini bitiren veya Red Dead Online'da "Naturalist" bir rol üstlenen oyuncular, hayvanları tanımlamada özellikle daha iyiydi. Hem oyunu oynamayanlar hem de Kuzey Amerika dışında yaşayan oyuncular daha az başarılı oldu.
Çalışmanın arkasındaki düşünce, "eğlendirirken öğretme" oyunlarının popüler olmamasından kaynaklanıyor. Bu tarz oyunlardan hoşlanmak genellikle daha zordur çünkü sizi eğitmeye çalıştıklarını hissedebiliyorsunuz. Oyuncular oyunlara daldıklarında, oyun dünyasını alt üst edebilmek için gereken her şeyi zaten kendi istekleriyle yerine getiriyor.
Bu çalışmanın amacı, oyunları gerçek hayata dair eğitici bir ürün olarak açık bir şekilde piyasaya sürülmesi değildi. Ayrıca katılımcılar, oyundaki hayvanların gerçek hayattaki canlılardan daha agresif davranışlar sergilediğini belirtti. Çalışma ayrıca Red Dead Redemption 2'nin çocuklara göre olmadığını da belirtti.
Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
Bana çok korkutucu geliyor bunlar.