Doğal görsel deneyimimizin film izlemek gibi olduğunu ifade eden Shinji Nishimoto, teknolojinin geniş uygulanabilirliğe sahip olması için, beynin bu dinamik görsel deneyimleri nasıl işlediğini anlamaları gerektiğini belirtiyor.
Araştırmalar esnasında Nishimoto ve iki araştırmacı denek olarak gönüllü oldular. Çünkü, testler için deneklerin saatlerce MR makinası içerisinde hareketsiz kalması gerekiyordu. Nishimoto ve arkadaşları MR makinası içerisinde bir film fragmanı izlerken araştırmacılar beyinlerinin görsel korteksindeki kan akışını kaydetmişler. Aynı zamanda bilgisayar aracılığıyla beyni, ufak üç boyutlu küplere benzeyen hacimli piksel olarak adlandırılan “vortex”lere bölerek filmdeki şekil ve hareket bilgisinin beyinde yarattığı etkinin haritasını çıkarmışlar.
Denekler ilk filmi izlerken kaydedilen beyin aktivitesi, filmdeki hareketlerle beyin tepkisini ilişkilendirmek için öğrenen bir bilgisayar programına aktarılmış. Görsel çeşitliği arttırmak isteyen bilim adamları programa rastgele seçilen 18 milyon saniyelik YouTube görüntüsünü de aktarmışlar. Test olarak da deneklerin izlediği ikinci film neticesindeki beyin aktivitesi programa girilmiş ve bunu görüntüye dökmesi sağlanmış. Nihayetinde program gerçek görüntüye en çok benzediğini düşündüğü 100 klipi birleştirerek bir film ortaya çıkarmış.
istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
sonsua kadar sürecek o video
harbiden sıktı bu video
1 yaz kısa süre kullanım için ideal,
@ccguven evine giren surilere yemek olmuş ilk işleri yemek değilmiş...
Benim oğlana alayım bi tane
O ışık efektleri sadece yanlarda değil üstte de olmalıydı. Böylece tabancayı kullanan, kafasını yana eğmek zorunda kalıp, fıtık olmaz.
1 Kişi Okuyor (0 Üye, 1 Misafir) 1 Masaüstü
GENEL İSTATİSTİKLER
5044 kez okundu.
11 kişi, toplam 11 yorum yazdı.
HABERİN ETİKETLERİ
görüntüleme, rüya ve